Aktualijos, Naujausi

Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadose – pažeidimai

Giedrė ŠATAITĖ

 Savivaldybės meras Rolandas Janickas sudarė darbo grupę Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atliktų korupcijos rizikos analizės asmens sveikatos priežiūros įstaigų valdomo (naudojamo) nekilnojamojo turto perdavimo tretiesiems asmenims laikinai naudotis (išnuomojant ir pan.) srityje išvadoms ir pasiūlymams įvertinti bei pasiūlymams dėl korupcijos rizikos šioje srityje Ukmergės rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigose pateikti.

 Sudarė darbo grupę

Darbo grupės pirmininkė – rajono savivaldybės mero pavaduotoja Klavdija Stepanova, nariai – savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jackūnas, Teisės skyriaus vedėjas Rimas Jurgilaitis, Turto valdymo ir apskaitos skyriaus vedėja Algimanta Laskauskienė, Turto ir įmonių valdymo poskyrio vedėja Daiva Gladkauskienė, Ukmergės rajono savivaldybės kontrolierė Onutė Mikelienė, savivaldybės gydytojas Vytautas Motiejūnas, VšĮ Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausioji gydytoja Janina Galiauskienė, VšĮ Ukmergės ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotoja medicinai Rūta Sriogienė.

Darbo grupė sudaryta gavus Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos korupcijos rizikos analizės, atliktos sausio 23–gegužės 19 dienomis, išvadas.

 Analizė atlikta pirmą kartą

STT išvadoje nurodoma, kad korupcijos rizikos analizė srityje atlikta pirmą kartą. Analizuotas laikotarpis nuo 2015 m. sausio 1 d. iki 2016 m. gruodžio 31 d., tačiau tuo atveju, kai sutartys buvo sudarytos iki analizuojamo laikotarpio pradžios, esant galimybei, vertinamas procesas nuo pirmojo sprendimo išnuomoti patalpas priėmimo.

Nagrinėta Vilniaus, Panevėžio, Klaipėdos miestų, Marijampolės, Vilkaviškio, Ignalinos, Jurbarko, Telšių, Utenos, Kėdainių ir Ukmergės rajonų savivaldybių ir jų tarybų įsteigtų Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (LNSS) viešųjų įstaigų, kurių valdomos (naudojamos) patalpos buvo perduotos tretiesiems asmenims laikinai naudotis (išnuomotos ir pan.), veikla.

 Nurodė konkrečius trūkumus

Išvadoje konstatuojama, jog atskirais atvejais savivaldybėse nebuvo užtikrintas tinkamas teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarką, nuostatų vykdymas, kadangi teisė valdyti savivaldybės turtą atskiroms savivaldybės tarybos įsteigtoms LNSS viešosioms įstaigoms buvo suteikta teisės aktuose neleistinu būdu, t. y. buvo neatsižvelgta į Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 36 straipsnio 2 dalies nuostatas, deklaruojančias, kad LNSS viešosioms įstaigoms turtas turi būti perduodamas panaudos pagrindu.

Ukmergės rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą rajono Savivaldybės tarybos įsteigtos LNSS viešosios įstaigos valdo patikėjimo teise.

„Manome, kad šiuo atveju valdant Panevėžio miesto savivaldybei ir Ukmergės rajono savivaldybei priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą nebuvo vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 9 straipsnyje nustatytais principais.

Atskirais atvejais savivaldybių tarybų sprendimai, kuriais leidžiama įsteigtoms LNSS viešosioms įstaigoms patalpas išnuomoti tretiesiems asmenims, nepakankamai išsamūs, kadangi juose nenurodoma, kokiam terminui leidžiama išnuomoti patalpas, kokiai paskirčiai išnuomojamos patalpos. Išanalizavus informaciją apie tokių neišsamių sprendimų įgyvendinimą savivaldybių tarybų įsteigtose LNSS viešosiose įstaigose, nustatyta, kad daugeliu atvejų patalpos tretiesiems asmenims buvo išnuomotos labai ilgam laikotarpiui (tokiu būdu sudarant sąlygas nuomininkui labai ilgą laiką patalpas valdyti be konkurencijos, apribojant kitų potencialių nuomininkų, pasirengusių mokėti didesnį nuomos mokestį, galimybes dalyvauti konkursuose) arba vykdyti veiklai, kuri neturi nieko bendro su asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu. Ukmergės rajono savivaldybės taryba 2014-05-29 sprendimu Nr. 7-152 leido VšĮ Ukmergės ligoninei viešo konkurso būdu išnuomoti patalpas, tačiau nenurodė, kokiai paskirčiai. Patalpos buvo išnuomotos UAB ,,Ritualija“, kuri teikia laidojimo paslaugas, t. y. teikti paslaugoms, kurios neturi nieko bendro su VšĮ Ukmergės ligoninės teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis ir pan.“ – konstatuojama išvadoje.

Tarp trūkumų pažymima ir tai, kad Ukmergės rajono savivaldybė neviešina dalies Savivaldybės tarybos sprendimų, kuriais leidžiama savivaldybės tarybos įsteigtoms LNSS viešosioms įstaigoms skelbti patalpų nuomos konkursus, išnuomoti patalpas arba perleisti panaudos būdu patalpas tretiesiems asmenims.

STT kaip pažeidimą nurodo ir atvejį, kuomet Ukmergės rajono savivaldybės taryba 2013-10-31 sprendimu Nr. 7-286 leido VšĮ Ukmergės ligoninei pratęsti 2006-07-31 sudarytą patalpų nuomos sutartį Nr. 26-P/06-72 trejų metų laikotarpiui, tačiau toks sprendimas prieštaravo Savivaldybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos, patvirtintos Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2008-12-17 sprendimu Nr. 7-232, 42 punkto nuostatų reikalavimams, kadangi leido patalpas išnuomoti ilgesniam nei 10 metų laikotarpiui, t. y. 2013-10-31 Savivaldybės taryba galėjo leisti nuomos sutartį pratęsti ne ilgiau kaip 2 metams 9 mėnesiams.

Specialiųjų tyrimų tarnyba teigia, kad nustatyta atvejų, kuomet savivaldybių tarybų įsteigtoms LNSS viešosioms įstaigoms sudarant turto nuomos sutartis su trečiaisiais asmenimis neatsižvelgta į savivaldybių tarybų sprendimus, neužtikrinta tinkama savivaldybės tarybos sprendimų vykdymo kontrolė: „VšĮ Ukmergės ligoninė, vadovaudamasi Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2013-10-31 sprendimu Nr. 7-286, leidžiančiu pratęsti 2006-07-31 sudarytą patalpų nuomos sutartį Nr. 26-P/06-72 trejų metų laikotarpiui, pratęsė patalpų nuomos terminą ilgesniam nei 10 metų laikotarpiui. Tokiais veiksmais neįvykdė Savivaldybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos, patvirtintos Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2008-12-17 sprendimu Nr. 7-232, 42 punkto nuostatų reikalavimo, įpareigojančio savivaldybės turto valdytoją užtikrinti, kad sutarties atnaujinimo atveju bendra nuomos trukmė nebūtų ilgesnė kaip 10 metų.“

Išvadoje rašoma, kad analizuojant savivaldybių pateiktą informaciją apie patalpų nuomą savivaldybių tarybų įsteigtose LNSS viešosiose įstaigose tretiesiems asmenims, pastebima, jog pasitaiko atvejų, kuomet tos pačios savivaldybės tarybos įsteigtos LNSS viešosios įstaigos priima skirtingus sprendimus dėl jų valdomo turto panaudojimo analogiškiems tikslams pasiekti, o tai įtakoja turto panaudojimo efektyvumą. Kaip pavyzdys norodomas atvejis, kuomet Pirminės sveikatos priežiūros centras ir ligoninė, siekdamos patenkinti darbuotojų ir pacientų poreikius, patalpose yra leidusios pastatyti kavos aparatus, tačiau tik ligoninė už minėtų aparatų pastatymą patalpose gauna nuompinigius, PSPC (išskyrus mokestį už sunaudotą elektros energiją) iš trečiojo asmens už jos patalpų naudojimą aparatams pastatyti pinigų negauna.

 Turės pateikti pasiūlymus

Mero sudaryta darbo grupė turės iki liepos 25 dienos išnagrinėti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktas išvadas ir pateikti pasiūlymus dėl korupcijos rizikos Ukmergės rajono asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

PSPC 14-08 2

Palikite komentarą apie straipsnį

  • ane :
    Jau dasigyvenom kad net tarybos posedzius meras rusų kalba veda nekalbant jau apie miesto svente.Gėda.
  • sima :
    Kokios dideles baimes akys. Taip issigando meras ,kad net savo atskira antikorupcijos komisiją sudare. Jau bijo esamos kuri butų ūkio aferas pajudino.Keisciausia kad darbo grupę sukūre is tų kurie pateike korupcinius projektus ir is tų kurie juos vykde. Savo darbelius tirs patys PSPC ir ligonines vadovai.Tokios sudeties darbo grupes sukūrimas geriausias korupcijos pasireiskimo psvyzdys.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas